نیازمندان به خون در فارس چشم انتظار اهدا کنندگان هستند.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴ 26 July 2022

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس گفت: ذخایر خونی در استان فارس به وضعیت هشدار و رنگ قرمز رسیده و نیازمند اهداکنندگان است.
حمید اکبرزاده با بیان این که استان فارس به دلیل داشتن ۳ دانشگاه و ۲ دانشکده علوم پزشکی، به بیماران ۶ استان جنوبی کشور خدمات رسانی می‌کند افزود: سازمان انتقال استان فارس، خون و فرآورده‌های خونی دریافت شده از اهداکنندگان را به بیماران تالاسمی، سرطانی، زنان باردار پر خطر و حادثه دیدگان تصادف بستری در ۷۰ مرکز درمانی استان می‌دهد.
وی گفت: در شرایط نیاز، استان فارس پشتیبان استان سیستان و بلوچستان برای انتقال خون و فرآورده‌های خونی است.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس ادامه داد: مردم شیراز می‌توانند برای اهدای خون هر روز از ساعت ۸ تا ۲۱ به پایگاه‌های انتقال خون نمازی و قوامی مراجعه کنند.
اکبرزاده تاکید کرد که پایگاه انتقال خون قوامی، روز‌های جمعه نیز پذیرای اهدا کنندگان است.
وی گفت: شهرستان‌های کازرون، لارستان، جهرم، فسا، آباده، داراب، گراش و مرودشت دارای پایگاه ثابت انتقال خون و هر روز از ساعت ۸ تا ۱۳ آماده دریافت خون از اهداکنندگان هستند.
مدیرکل سازمان انتقال خون استان فارس تاکید کرد که در دیگر شهرستان‌های استان، پایگاه‌های سیار انتقال خون در خدمت اهداکنندگان خون خواهند بود.
اکبرزاده گفت: در دهه اول ماه محرم و روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی، با برنامه ریزی، پایگاه‌های سیار انتقال خون در نقاط مختلف استان مستقر خواهد شد.

برچسب ها: کمبود خون ، اهدا خون ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار